Anmeldelse: Katalysator af Sarah Beth Durnst

Dette indlæg består af tilknyttede links*

Jeg læser sjældent bøger i fantasien eller unge voksne genrer, men hver gang imellem får jeg en tonehøjde til at gennemgå en bog, der lyder så spændende, at jeg er enig i at kigge efter. Jeg er glad for, at jeg gjorde for katalysator. Denne historie om 12-årige Zoe, der redder en lille killing på sin fødselsdag, og de eventyr, som hendes handling af venlighed førte til, appellerede til mig på mange forskellige niveauer.

Fra udgiveren:

Zoe navngav Kitten Pipsqueak, fordi hun var så lille og lovede at altid tage sig af hende. Så voksede killingen. og voksede. Nu er hun større end en hest – og taler også! At flygte ind i skoven for at undslippe de nysgerrige øjne på Internettet, Zoe og hendes bedste ven, Harrison, skal holde den gigantiske kat skjult, da de desperat søger efter en måde at returnere hende til normal størrelse. Hvis de ikke lykkes, er Pipsqueak måske aldrig sikker igen. Men hvorfor voksede hun så stor i første omgang? Og hvad hvis det at prøve at ændre hendes ryg fører til endnu større fare?

Målet mod læsere i lønklasse 5 til 7, fandt jeg mig ikke desto mindre trukket ind i denne historie næsten helt fra begyndelsen. Dursts skrivestil er smuk, og det alene gjorde det at læse en fornøjelse. Men det er plottet og de strålende beskrivelser af de magiske væsener, der virkelig glædede mig og holdt mig med at vende siderne. Jeg fandt mig selv smilende og holdt vejret, nogle gange på samme tid.

I sidste ende er dette en historie om at vokse op, om forandring og om at acceptere andre for hvem de virkelig er, uanset arter, form eller størrelse.

Jeg synes, dette er en vidunderlig bog for unge læsere, men det kan være lige så tilfredsstillende for voksne, der er villige til at suspendere troen og undslippe den aktuelle virkelighed i et lille stykke tid.

Catalyst er tilgængelig fra Amazon.

*Den bevidste kat er en deltager i Amazon Services LLC Associates -programmet, et tilknyttet reklameprogram designet til at give et middel til os at tjene gebyrer ved at linke til Amazon.com og tilknyttede websteder. Dette betyder, at hvis du beslutter at købe gennem nogen af ​​vores links, får vi en lille provision. Vi spreder kun ordet om produkter og tjenester, vi enten har brugt eller ville bruge os selv. Jeg modtog denne bog fra udgiveren. Modtagelse af den gratis kopi påvirkede ikke min anmeldelse.

Ingrid King

«Giveaway: Vind en Sleepypod Air Carrier
MEWS og NIPS: Archaelogister finder betydelig kat udskåret i bjergskråningen for 2.000 år siden »